Ce am învățat de la 75 de antreprenori?

Oana-Andreea Bocșaru este studentă în anul 4 la EA – The Entrepreneurship Academy și fondatoarea Klotho România, un business inovativ de haine, care îți dă ocazia să îți creezi singur designul hainelor. Fiind în ultimul ei an de facultate, am invitat-o să ne spună cum au ajutat-o pe ea Customer Visits-urile pe care le-a făcut în cei 4 ani de facultate.

Ce sunt Customer Visits?

În fiecare an universitar, studenții noștri trebuie să facă 25 de vizite individuale, la business-uri pe care ei le aleg. Din cele 25 de vizite, 20 dintre ele sunt făcute în țară și 5 în Learning Journeys. Așa au ocazia să facă o paralelă între mediul de business din România și din străinătate, să vadă ce pot prelua pentru business-ul lor și de unde.

Întâlnirile cu diferiți antreprenori m-au expus la o varietate de industrii, companii și modele de business, care m-au ajutat să îmi lărgesc orizonturile, să descopăr noi perspective și să deprind o mai bună înțelegere a piețelor. Am putut să observ cum operează business-urile și cum interacționează ele cu clienții și furnizorii, lucru care m-a ajutat să îmi dezvolt și îmbunătățesc propriul business.”

În ce domeniu activează antreprenorii cu care ai discutat?

Fiind interesată de două industrii diferite: fashion și turism, am ajuns să am întâlniri foarte variate, de la designeri și producători de confecții textile precum Venera Arapu, TAF Romania, Ludmila Corlateanu, la proprietari de pensiuni și resorturi, precum Moon Resort, Glamping by the Sea, Dragonfly Gardens.

Pentru că am avut ocazia să mă întâlnesc cu nume mari din industria fashion, am ajuns să dezvolt un model de business unic în România, și să găsesc cele mai bune resurse pentru producția brandului meu. 

Pe de cealaltă parte, întâlnirile cu antreprenori din industria turismului m-au ajutat să cresc rata de profit anuală, prin apartamentul pe care îl închiriez în regim turistic, iar anul acesta planul meu este să achiziționez o pensiune la munte, pentru a explora și mai mult industria.”

Care crezi că sunt beneficiile unor Customer Visits?

Aceste întâlniri mi-au adus posibilitatea de a-mi face mai multe conexiuni cu profesioniști și experți din industriile de interes. Aceste conexiuni mi-au deschis multe uși și mi-au permis să primesc mentorate, suport și multe sfaturi.

Tot cu ajutorul Customer Visit-urilor am ajuns să lucrez alături de designeri români și să învăț cum decurg procesele de producție și relațiile cu clienții în astfel de business-uri. Astfel am reușit să găsesc soluții pentru majoritatea problemelor pe care le întâmpinăm în dezvoltarea brandului meu.

Mai mult de atât, Customer Visits m-au ajutat să învăț cum să-mi prezint ideile de business în fața unor potențiali clienți sau investitori. M-au ajutat să îmi rafinez discursul și să îmi dezvolt competențele de prezentare, două puncte cruciale în securizarea unor investiții sau parteneriate.”

În fiecare an, studenții noștri vizitează companii românești, pentru a primi sfaturi și insights de la antreprenori, dar și pentru a vedea cum funcționează diverse medii de business. Prin aceste Customer Visits, ei fac networking și își creează conexiuni importante cu oameni de business, care uneori le pot deveni chiar și parteneri.

Aplicațiile la EA sunt deschise. Verifică aici care este următorul deadline! 

 

Vrei să afli mai multe despre EA - The Entrepreneurship Academy?

Vrei să afli mai multe?
Stabilește-ți o întâlnire individuală cu un Admission Specialist

Partenerii noștri