Cum să faci un follow-up eficient ca antreprenor?

Ești elev de liceu sau student, dar ai vrea să ai propriul tău business în viitor? Atunci e bine să știi că ai nevoie să creezi legături și să cunoști oameni pe care te poți baza. Dar până să ajungi la acei oameni, s-ar putea să fie nevoie de puțin efort. În articolul de mai jos îți prezentăm 5 reguli prin care poți să ajungi la diverse persoane: investitori, parteneri, clienți, furnizori. 

Știm cum e să trimiți un mail important și să aștepți decizia gândindu-te dacă răspunsul va fi unul pozitiv sau negativ. Și poate că reacția ta, normală de altfel, este să aștepți în continuare, pentru că nu vrei să insiști sau să deranjezi. Dar întrebarea este: ar trebui să aștepți sau să faci follow-up?

Gândește-te câte mail-uri poate primi persoana căreia i-ai scris într-o zi. Din acest motiv, dacă vrei să ai răspunsul pe care îl aștepți, cel mai simplu este să faci follow-up.

Îți prezentăm 5 reguli prin care poți face un follow-up eficient:

1. Fii politicos și înțelegător 

Trebuie să știi cum să abordezi corect persoana cu care vrei să iei legătura, fie că vorbim de un furnizor sau un investitor. Atunci când te hotărăști să faci un follow-up, trebuie să îi arăți persoanei cu care vorbești că ai înțeles că este ocupată, într-un mod politicos. Propozițiile de tipul: „Ți-am scris mai devreme și nu mi-ai răspuns” nu ar trebui să apară în mail-ul tău. 

2. Persistența nu înseamnă să-i scrii zilnic

Trebuie să te asiguri să persoana de care ai nevoie îți vede e-mailul, dar asta nu înseamnă că ar trebui să îi scrii în fiecare zi. Există o regulă generală care spune că ar trebui să aștepți cel puțin o săptămână înainte să trimiți un mail de follow-up.

3. Întreabă direct dacă ar trebui să te oprești din a-i scrie

Dacă încerci să ajungi la o persoană importantă de câteva săptămâni, dar nu primești nicio reacție, cea mai bună soluție ar fi să o întrebi dacă ar trebui să nu îi mai scrii. Asta ți-ar salva niște timp și ți-ar permite să îți îndrepți atenția către alte persoane de interes.

4. Atrage atenția cu e-mailurile tale

Așa cum spuneam mai devreme, dacă persoana la care încerci să ajungi este un investitor sau un alt stakeholder, atunci probabil că primește zeci de mesaje pe topicuri similare în fiecare zi. Încearcă să-i atragi atenția într-un mod cât creativ, interesează-te despre el și arată-i că îl cunoști.

5. Schimbă adresarea

Dacă deja faci follow-up de ceva timp cu persoana respectivă și nu ai primit niciun răspuns, încearcă o altă abordare. De exemplu, dacă până acum îi scriai luni dimineață, încearcă să îi scrii joia. Conform studiilor, ziua de joi, urmată de ziua de miercuri și apoi de ziua de marți sunt cele mai bune zile în care poți trimite un e-mail ca acesta să fie citit.

Nu uita! Ca viitor antreprenor vei avea mereu nevoie de oameni în jurul tău, iar ca să ajungi la ei, tot ce trebuie să faci este să știi ce comunici, cum comunici și de ce comunici, iar follow-up-ul este un pas important în proces.

Vrei să afli mai multe despre EA - The Entrepreneurship Academy?

Vrei să afli mai multe?
Stabilește-ți o întâlnire individuală cu un Admission Specialist

Partenerii noștri