De ce alege generația Z antreprenoriatul? – pentru stabilitate
Mihaela Mihalcea este studenta noastră de anul 3 și fondatoarea Sociably Advertise, o agenție de content creation și comunicare. În primul an de facultate și-a deschis o agenție de storytelling alături de o colegă de facultate. A simțit apoi că are nevoie de o schimbare și în următorul an și-a deschis business-ul pe care îl are în prezent, pornit de la o nevoie existentă în piață – crearea de conținut calitativ.
Care este povestea business-ului?
„Întotdeauna mi-a plăcut să scriu, să povestesc și să citesc. Orice, de la istorie la beletristica. Așa că, atunci când am venit în primul an la facultate mi-am propus să fac ceva cu un skill pe care știu că îl am. Pentru mine asta a fost ceva foarte important – să plec de la ceva ce îmi place să fac și la care mă pricepeam. Astfel, pe lângă altele, am început sa scriu articole pentru business-uri mici și încet, încet am început sa învăț mult mai multe skilluri din domeniu.
Acum știu să fac o strategie de la A la Z, să văd problemele de business ale clientului și să îl ajut în mai mult decât strategia de content. Între timp am învățat să filmez și să editez. Acum lucrăm cu firme de diferite dimensiuni, aflate în stadii diverse de dezvoltare și îmi place mult cum dăm viață unor povesti de business în online. Cred că ceea ce m-a diferențiat a fost empatia și adaptabilitatea pe care o am față de clienții mei în raport cu industria. Dacă acum 3 ani era suficient să conturam povestea unui brand prin cuvinte, acum ne-am adaptat și oferim o gamă mult mai amplă de servicii.”
Ce te-a motivat?
„Sunt o persoană destul de eficientă și atunci când vedeam o acțiune de marketing care nu avea să-și atingă obiectivele în ciuda bugetelor investite, mă gândeam că „Mmm…Poate eu pot să fac mai bine’’. Cred cu tărie că a fi sincer și autentic cu target audience-ul tău te ajuta să crești businessul într-un mod organic.
Care a fost pasiunea de la care ai pornit?
„Scrisul și interacțiunea cu oamenii. Îmi plac oamenii, îmi place să ascult poveștile din jurul meu și îmi place să spun povesti.”
Cum ai obținut finanțare pentru business?
„Fiind un business ce oferă servicii, ne-am folosit mai mult de skill-urile noastre pentru a livra produsul final. Anul trecut am obținut fonduri europene pentru digitalizare și ne-am procurat câteva echipamente. Plănuim să mai atragem câteva și în viitor.”
Ce obstacole ai depășit ca antreprenor?
„Super multe am învățat în ultimii 3 ani – de la lucruri administrative, precum a face contractul perfect aliniat cu livrabilele stabilite alături de client până la cum să gestionez oameni rău platnici și situații de overwhelming. Cred că, cel mai mare obstacol pe care trebuie să-l depășești ca antreprenor este procesul continuu de schimbare la care ești supus. Nu prea ai cum să fii relevant pe piață dacă nu ești la curent întotdeauna cu ce este în jurul tău. Desigur, au fost și câteva nopți nedormite, momente în care am uitat să iau o pauza…Dar cine le mai numără când vezi ca faci bine ceea ce faci?”
De ce ai ales să fii antreprenor?
„Mi se pare super relevant să îți aduci aminte motivul pentru care începi un lucru, te ține motivat. Chiar mă uitam în documentele de admitere la EA – The Entrepreneurship Academy și eram atât de energică, motivată și dornică să construiesc ceva pentru mine într-un mediu care încurajează asta. Dar, la un nivel mai mare, am ales sa fiu antreprenor pentru a-mi contura o stabilitate ce îmi va da voie pe viitor să dau către comunitatea locală energie și resurse.”
Ce planuri de viitor ai pentru tine și business-ul tău?
„În viitor plănuim să scalăm businessul. Odată cu evoluția noastră ca profesioniști ne dorim să creștem echipa și capacitatea de muncă pe care o avem în prezent. Întotdeauna o să vreau să fac aceste lucruri treptat, nu vreau să grăbesc niciun proces acum pentru ca îmi doresc o echipa compactă și motivată. Până atunci, eu nu mă opresc din asimilat și învățat, studiez piața și mă asigur că mă adaptez.”
Ce ți-ar fi dorit să știi înainte să faci primii pași în lumea antreprenorilor?
„Că trebuie să ai multă răbdare. Oricând, în orice situație și cu orice persoană. Oricum ar fi, nu regret nicio secundă drumul pe care mi l-am ales și sunt sigură că toate provocările vin pentru că am capacitatea să le depășesc. Și mai e ceva: oamenii. A pune preț pe oameni este o lecție extraordinar de importantă, dar pe care mă bucur ca am învățat-o destul de devreme. Un lucru nu e de uitat – oricât ar avansa tehnologia în următorul deceniu, deciziile importante și cu impact se iau tot între oameni.”
De ce recomanzi EA – The Entrepreneurship Academy?
„Pentru ca este spațiul perfect în care poți să experimentezi, să dai greș și să o iei de la capăt. Practic, în momentul în care te decizi să ai o cariera antreprenorială sau intraprenorială, facultatea asta este un spațiu ce te lasă pe tine să fii proactiv. Dacă vrei să te folosești de resursele pe care ți le dă, cel mai probabil o să atingi rezultatul dorit. Nimeni nu îți spune ce e corect sau ce e greșit – la experții alături de care studiezi sunt exemplele și la tine sunt alegerile.
Dar nu e doar despre asta, ce contează cel mai mult este că ai libertatea, oportunitatea să faci propriile alegeri și înțelegi lumea de business la un nivel mai avansat. Nu știu ce altă facultate din România îți dă oportunitatea să te exprimi liberi și să testezi continuu.”
Te-a inspirat povestea studentei noastre? Atunci te așteptăm și pe tine să-ți urmezi visul și să devii antreprenor. Vezi care este următorul deadline de aplicare la EA – The Entrepreneurship Academy!