Tips & Tricks pentru deschiderea unui business în organizarea de evenimente

La doar 20 de ani, Meira Drăgușin și-a deschis propria afacere, în primul ei an de facultate la EA – The Entrepreneurship Academy. 

A început singură cu o florărie online, pe care a transformat-o de curând într-un business de organizare de eveniment. Pentru că organizarea de evenimente este unul dintre cele mai profitabile business-uri pentru un antreprenori la început de drum,  i-am cerut câteva insights Meirei. 

Despre afacere

În 2022, la doar 20 ani, ai dezvoltat business-ul Lynn D’Amour, care s-a transformat acum în Enamora Events. Poți să ne spui ce te-a motivat să dezvolți un business în domeniul organizării de evenimente?

Anul 2022 a fost momentul pentru prima mea afacere – Lynn D’amour, o florărie online. Fiind singură în business, îmi era destul de greu să gestionez și afacerea și să fiu la zi cu assigmenturile pentru facultate. Eu eram cea care prelua comanda, mergea la depozit de dimineața la 4-5 înainte de cursuri, făceam buchetul, mergeam la facultate și livram apoi comanda. 

A fost un moment în care mi-am dat seama că nu îmi mai făcea plăcere să fac tot acest proces și totodată nu mai rezistam singură. Așa că am avut 2 variante: continui acest business unde nu mai era pasiune 100% sau găsesc altceva. Acel altceva a venit destul de repede pentru că deja cochetam cu organizarea de evenimente, dar nu mă gândeam că pot face o afacere din asta. Având experiența primului business deja știam cu ce se mănâncă și învățasem din greșeli, începusem să cunosc antreprenori și să învăț cum să comunic cu un client sau furnizor. 

În ultima perioadă te-ai specializat pe evenimente de ocazie. Poți să ne spui ce te-a făcut să alegi să faci asta?

Noi suntem specializați pe nunți, dar am avut și câteva botezuri în ultimul an. Ce m-a făcut să aleg asta? Păi e simplu, pentru mine nimic nu se compară cu momentul în care mirii îmi spun:  „Wow Meira, a ieșit mai frumos decât ne-am fi putut imagina vreodată”  sau „A fost cea mai buna alegere să fii alături de noi!” Lista poate continua, dar când mirii mei (nu i-as numi clienți pentru că se creează o conexiune cu fiecare dintre ei mai mult de prietenie) își manifestă recunoștința și sunt mulțumiți eu sunt cea mai împlinită, nu-mi trebuie mai mult.

Pentru că mulți tineri se gândesc la investițiile pe care le implică un business în events planning, poți să ne spui care este investiția inițială de care ai avut nevoie ca să-ți deschizi business-ul?

Pentru că prestăm servicii de planning, investiția inițială a fost una infimă – deschiderea firmei, contabila, un curs de specializare și atât. Nu e nevoie de mai multă investiție. Nu vă aruncați în campanii de marketing, site-uri făcute fancy, angajați etc. Greșeala pe care am făcut-o în primul business a fost că am investit mult acolo unde nu trebuia – la început cel puțin. Pe cel de-al doilea business l-am început cu o pagină de Instagram și bineînțeles toată partea legală. Aș recomanda tinerilor să testeze produsul sau serviciul în piață și abia apoi să se axeze și pe extras. 

Lucrezi singură în business-ul tău sau ai o echipă? Dacă lucrezi cu o echipă, poți să ne spui cum ai reușit să o formezi și de ce lucruri ai ținut cont când ai creat-o?

Anul trecut da, am lucrat singură, dar anul acesta nu mai făceam față să le gestionez singură. Mi-a fost greu personal să accept acest lucru pentru că sunt un control freak, dar chiar în perioada în care încercam să mă obișnuiesc cu ideea mi-a scris cineva pe Instagram că ar fi interesată să vină în echipa mea. Nu a fost un interviu de angajare, a fost mai mult o discuție între 2 tinere la o cafea, ceva foarte relaxat, dar pentru mine a fost important să avem aceleași valori și principii. Funny story, de atunci chiar mi-au mai tot scris persoane că vor să lucrăm împreună la Enamora Events. Îmi mai doresc să găsesc în echipa mea pe cineva care este tehnic, dar nu este un must have în momentul acesta. Cred că cel mai important este felul în care îți tratezi echipa și cum faci ca acei oameni să rămână lângă tine.

Despre industrie

Care sunt pașii principali de urmat în deschiderea unui business în organizare de evenimente?

E destul de simplu – trebuie să ai pasiune pentru așa ceva, nu este doar un eveniment la care te duci, vorbești cu 2-3 furnizori și atât. Cum am spus și mai devreme, ar trebui să faci și un curs specializat pe planning sau să vorbești cu cât mai mulți oameni din industrie. Eu asta am făcut și m-a ajutat enorm să învăț din experiențele unor planneri pe care eu nu le înțelegeam atunci, dar acum când mă lovesc de un lucru mă gândesc la ce mi-au spus toți specialiștii din industrie. 

Și da, am o preferată și cred că ea este cea care a plantat sămânța despre planning la mine în cap acum 5-6 ani – Geta Ungurean. Este o femeie extraordinară și când am întâlnit-o și am povestit mi-am dat seama că este minunată. Te-ai aștepta de la cineva care lucrează în aceeași industrie ca tine să fie secretos, shady dar ea mi-a zis: „Există loc sub soare pentru toată lumea și abia aștept să mă inviți la un eveniment de-al tău.”

Care sunt skill-urile pe care trebuie să le aibă orice event planner?

Trebuie să fie empatic, să fie puțin tehnic ca să se ocupe de bugete, concepte, campanii, gestionare contracte, contabilitate. E bine să știi puțin din toate. Dacă ar fi să aleg 3 skill-uri ar fi: empathy, communications skills și problem solver. Fiind o industrie personală, soft skills-urile sunt cele care fac diferența. 

Cât de importantă este componenta de marketing în business-ul tău? Poți să ne spui ce ai făcut când business-ul tău era la început ca să atragi clienți?

Marketingul online este important dar nu cel mai important, din punctul meu de vedere. Oamenii vor să vadă pe contul tău ceea ce ai făcut tu, cum lucrezi, cu cine lucrezi, dar cel mai important marketing pentru mine a fost cel mouth to mouth. Invitații de la o nuntă, domnișoare de onoare, familia celor doi miri. Au văzut implicarea și munca mea și au apreciat-o, astfel m-au vrut și la evenimentul lor. 

Cum găsești inspirație pentru evenimentele pe care le organizezi?

Gândul și dorința cu care am plecat la drum sunt să aduc nunțile de afara în România și să educ publicul corect în această industrie. Inspirația mi-o găsesc în mare parte de la plannerii din afara: Dubai,  Italia, Franța, Spania, Asia – dar nu pot să nu zic spun că avem și noi în țară câțiva planneri care fac o treabă minunată în materie de evenimente. 

Rezultate și Succese

Care au fost cele mai mari realizări ale afacerii tale până acum? 

Sunt mai multe realizări de care sunt mândră in such early stage printre care se numără – organizarea și gestionarea unui botez de 350 de persoane de pe alt continent, coordonarea nunții unui fotbalist cunoscut, organizarea evenimentului unei campioane mondiale și book-uirea unui eveniment de 500 de persoane anul viitor. Acestea sunt câteva exemple, fiecare eveniment este unic și special în felul lui și sunt recunoscătoare tuturor mirilor care duc povestea Enamora mai departe.

Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat în gestionarea acestui business și cum le-ai depășit?

Cea mai mare provocare pe care am avut-o până acum, deși mă așteptam, a fost vârsta. Oamenii când te văd tânăr au impresia ca ori nu știi ce faci, că ei fac mai bine pentru că fac asta de când nici nu eram eu născută și da, chiar am primit această replică. Mereu am venit pregătită la întâlniri, niciodată n-am depășit deadline-uri, eram mereu acolo și aveam soluții la orice. Cam așa am depășit această problemă.

Ce sfaturi ai pentru ceilalți tineri antreprenori care își doresc să înceapă o afacere în domeniul organizării de evenimente?

Cred cu tărie că patience is the key to success. Eu aveam impresia că după ce o să-mi deschid pagina de Instagram o să fiu fully booked, nu funcționează chiar așa. Am lucrat mult fără nimic la schimb din punct de vedere financiar, am avut răbdare să cresc, să afle lumea de mine și să prindă interes. Știu că pare un hard way to go through, dar dacă ești perseverent, corect și dedicat muncii tale, rezultatele nu o să înceteze să apară. 

Un sfat pe care l-aș da este sa nu aveți rușine. Ce înseamnă acest lucru? Sunteți la un eveniment și vedeți o persoană de interes – mergeți și vorbiți cu ea, creați conexiuni, pentru că nu știți niciodată de unde apar oportunitățile. Networkul e tot pentru un antreprenor, dar cel mai important este să știi cum să păstrezi relația. 

 

Vrei să fii la curent cu experiențele internaționale ale studenților noștri? Urmărește-ne pe InstagramFacebook sau TikTok!

Vrei să afli mai multe despre EA - The Entrepreneurship Academy?

Vrei să afli mai multe?
Stabilește-ți o întâlnire individuală cu un Admission Specialist

Partenerii noștri