Sezonul „de foc” în decorul de evenimente: cum te pregătești?

Vara e sezonul „de foc” în lumea evenimentelor – cu weekenduri pline și multă creativitate pusă în joc. Pentru Andra Corcodel și Ingrid Ștef, fondatoarele Eventmore Designs și studente la EA – The Entrepreneurship Academy, fiecare decor înseamnă zeci de ore de muncă, coordonare, emoție și atenție la detalii.

Cum începe totul, ce presupune o zi de montaj, cum își gestionează echipa și stocurile în plin sezon și ce au învățat despre business din toată experiența? Află direct de la ele.

Cum a început Eventmore Designs? Ce v-a inspirat să alegeți domeniul decorului pentru evenimente și care au fost primii pași în construirea afacerii?

Andra:  Totul a început în primul an de facultate. Lucram împreună la un proiect și am început să vorbim despre ce ne pasionează cu adevărat. I-am împărtășit lui Ingrid cat de mult îmi place partea de design. La rândul ei, Ingrid mi-a spus că este o fire creativă și că iubește tot ce ține de estetică și frumos. A fost un moment în care am simțit că se leagă ceva, am avut acel „click” și ne-am dat seama că putem forma o echipă foarte bună.

Am luat o foaie și un pix, ne-am așezat la birou și am început să punem cap la cap primele idei pentru ceea ce urma să devină Eventmore. Sincer, a fost un moment entuziasmant: doar noi două, pline de energie și visuri, schițând primele gânduri despre cum vrem să arate afacerea noastră și ce vrem să construim împreună.

Ce servicii oferiți și ce tipuri de evenimente acoperiți cel mai des?

Andra & Ingrid: Ne concentram în principal pe nunti și botezuri și ne ocupăm de tot ce ține de decor: aranjamente florale naturale, backdrop-uri pentru poze, panouri, oglinzi sau structuri personalizate. Pentru noi cel mai important este să înțelegem cu adevarat clientul și să-i oferim încrederea că totul va decurge exact cum își dorește. Tocmai de aceea, punem accent pe concepte vizuale personalizate, cât mai apropiate de dorințele lor. Vrem să le fie ușor să vizualizeze și să decidă ce li se potrivește cel mai bine.

Cum arată vara în decorul de evenimente

Cum arată o săptămână obișnuită în plin sezon? Câte evenimente aveți, în medie, și cât timp alocați fiecăruia?

Andra: Pentru noi, săptămâna dinaintea fiecărui eveniment este cea mai intensă, iar vara este, în general, un șir continuu de astfel de săptămâni. 

Ingrid: Numărul de evenimente varianză in funcție de sezon, iar primăvara și vara sunt, în general, cele mai aglomerate, datorită numărului mare de nunți. Fiindcă ne dorim o colaborare cât mai strânsă cu furnizorii și clienții, alocăm suficient de mult timp pentru fiecare eveniment în parte.

Puteți descrie o zi tipică de montaj? Ce se întâmplă din momentul în care ajungeți la locație până plecați?

Andra: O zi de montaj începe dimineața devreme. Ne asiguram că avem totul pregătit și încărcat în dubă, apoi plecăm spre locație. Odată ajunse, descărcăm tot decorul si ne împărțim rapid task-urile pentru a fi cât mai eficiente. E important să lucrăm bine în echipă, mai ales că sunt zile în care avem și două sau chiar trei evenimente de montat.

Ingrid: De obicei, ajungem în prima parte a zilei și rămânem câteva ore la locație pentru a ne asigura că totul a ieșit perfect.

Ești curios cum transformăm tinerii de azi în antreprenorii de succes de mâine? Descarcă broșura educațională și află mai multe despre facultatea noastră!

Cum arată, pas cu pas, procesul complet de creare a unui decor de eveniment – de la prima discuție cu clientul până la montajul final?

Andra & Ingrid: Întotdeauna avem o primă întâlnire de cunoaștere cu clientul, în care încercam să înțelegem cât mai bine ce își dorește pentru evenimentul său. Dupa aceea, pregatim un moodboard și o ofertă personalizată, adaptată exact cerințelor discutate. Ținem foarte mult ca această ofertă să fie prezentată într-o întâlnire dedicată, în care putem răspunde tuturor întrebărilor și clarifica orice nelămurire.

În funcție de cât de hotărât este clientul, acest proces poate merge rapid sau poate dura puțin mai mult. După ce toate detaliile sunt clare si confirmate, urmează semnarea contractului.

Planificare smart pentru sezonul „de foc”

Când începeți, concret, pregătirea pentru sezonul de vară? Ce înseamnă pentru voi „planificare din timp”?

Andra: Pentru noi, pregătirea pentru perioada verii nu are un început și un final clar, pentru că muncim constant, chiar și în afara sezonului: ne ocupăm de moodboard-uri, oferte și planificare. Totuși, primăvara, ritmul devine deja mai intens: apar clienți care ne contactează din timp, pentru anul următor, dar și cei care vin pe ultima sută de metri.

Ingrid: Planificarea pentru un eveniment poate să înceapă chiar și cu un an înainte, dar, în cele mai multe cazuri, începem procesul cu 3-4 luni înaintea datei stabilite.

Cum gestionați echipa, stocurile și transportul atunci când aveți mai multe evenimente în același weekend?

Andra: Mă bucur foarte mult că, indiferent câte evenimente avem într-un weekend, calitatea rămâne mereu aceeași. Lucrăm cu același devotament și pasiune, iar fiecare eveniment este tratat cu aceeași seriozitate, indiferent de cine se ocupă direct de el. Ne organizăm din timp, ne împărțim responsabilitățile eficient, iar asta ne ajută să livrăm mereu la cel mai înalt nivel.

Ingrid: Pentru partea de stocuri, ne asiguram că avem toate accesoriile necesare (panouri, oglinzi) cu ceva timp înainte de eveniment. E destul de dificil să găsești furnizori pe ultima sută de metri.

Vrei să afli mai multe despre modelul educațional de la EA – The Entrepreneurship Academy? Lasă-ne un mesaj pe WhatsApp!

Lecții de business și sfaturi pentru antreprenori

Care e cea mai importantă lecție de business învățată până acum? Ce sfat le-ați da tinerilor care își doresc să construiască un business în decorul pentru evenimente?

Andra & Ingrid: Practica face toată diferența, mai ales la început de drum. E cel mai bun mod de a-ți da seama ce ți se potrivește și cum poți aplica lucrurile în propriul business. Doar cu planuri nu ajungi prea departe, fără practică, ele rămân doar pe hârtie.

Cum a contribuit educația la EA – The Entrepreneurship Academy la dezvoltarea afacerii tale?

Andra: Pentru mine, începutul studiilor la EA – The Entrepreneurship Academy a fost o schimbare majoră, în cel mai bun sens. Nu cred că aș fi ajuns unde sunt acum fără această experiență. Ce apreciez cel mai mult este faptul că totul se bazează pe practică. Înveți direct din realitate, ai acces la oameni valoroși și primești ghidare în orice moment în care ai nevoie.

Ingrid: EA – The Entrepreneurship Academy m-a ajutat să cresc, să mă dezvolt, să îmi pun întrebări și să am perspective diferite. Am avut mereu acces la experți din diferite industrii și antreprenori dedicați, care ne-au ajutat de fiecare dată.

Vrei să afli mai multe despre EA - The Entrepreneurship Academy?

Vrei să afli mai multe?
Stabilește-ți o întâlnire individuală cu un Admission Specialist

Partenerii noștri