Ce înseamnă să ai un business în HORECA?
Din ce în ce mai mulți tineri aleg să-și deschidă o afacere în HORECA, fiind un domeniu în plină dezvoltare și cu multe oportunități. Alessia Sfetcu, studenta noastră de anul 2, ne-a povestit ce înseamnă pentru ea să dețină business-ul Plaiul Cailor în timpul facultății.
Dacă și tu visezi la un astfel de business, citește articolul și află mai multe detalii!
Despre afacere
În anul 1 de facultate ai preluat business-ul Plaiul Cailor, un conac impresionant, în județul Prahova. Poți să ne spui ce te-a făcut să preiei acest business?
La mijlocul primului an de facultate, am vrut să organizez o excursie cu colegii mei la casa noastră de la munte. Când l-am întrebat pe tatăl meu dacă avem clienți, mi-a spus că nimeni nu mai gestionează închirierea casei în scop turistic. În acel moment, am avut o revelație: am realizat că aș putea prelua această locație, să-i schimb imaginea online și să dezvolt un business în jurul ei.
Ce sfaturi ai pentru tinerii care vor să-și deschidă un business din timpul facultății? Tu cum ai reușit?
Modul în care am reușit să gestionez facultatea și businessul a fost prin îmbinarea teoriei învățate la facultate cu activitatea mea antreprenorială. Orice assignment sau informație nouă primită de la experți o aplicam direct în afacerea mea.
Poți să ne spui ce venituri produce afacerea pe care o gestionezi?
Afacerea mea a produs aproximativ 5000 euro până acum.
Despre domeniu
Care au fost cele mai bune oportunități de care ai beneficiat în industrie?
Una dintre cele mai mari oportunități a fost ca am cunoscut o mulțime de oameni care m-au ajutat să evoluez ca om, dar și ca antreprenor. În același timp am învățat mult mai multe decât doar industria horeca de exemplu: informații despre drept, psihologie, marketing, content creation, psih și multe altele.
Cu siguranță sunt mulți tineri care visează la un business în HORECA. Poți să ne spui care crezi că sunt skill-urile de care au nevoie la început de drum?
Cele mai importante skilluri pe care le-am dezvoltat odată cu creșterea afacerii au fost comunicarea și modul de a rezolva probleme rapid și eficient. De asemenea, financial management și multă răbdare.
Cum gestionezi relațiile cu furnizorii și cum asiguri calitatea serviciilor oferite clienților?
Flexibilitatea și siguranța de sine joacă un rol foarte important în relațiile cu furnizorii. Atunci când gestionezi relații cu firme mari, s-ar putea ca ei să te vadă ca pe un copil și de-asta e important să știi cum să te prezinți pe tine și business-ul tău.
Poți să ne spui ce greșeli ai făcut pe parcurs și ce ai învățat din ele?
Am făcut destul de multe greșeli, una din ele a fost ca nu am verificat o singură zi rezervările și o familie urma să intre a 2-a zi, iar eu nu știam și casa nu era gata de preluarea clientului. E vorba de atenție și cred că e important să învățăm din fiecare greșeală pe care o facem cât de multe putem.
Care sunt planurile tale de viitor pentru afacerea ta? Intenționezi să te extinzi sau să diversifici serviciile oferite?
În următorii 2 ani îmi doresc să dezvolt afacerea și să construiesc încă 7 căsuțe, alături de alte atracții pentru turiști.
Care au fost cele mai mari provocări pe care le-ai întâmpinat în conducerea afacerii tale și cum le-ai depășit?
Cea mai mare provocare a fost acum 2 luni când urma să semnez un contract cu o casă de producție pentru filmarea unui film la Plaiul Cailor. După multe praguri depășite și detalii învățate despre producție și ce demersuri trebuie să fac eu ca și proprietar, directorii filmului au schimbat locația și eu am pierdut aproximativ 15 mii de euro.
Lecția pe care am luat-o din această întâmplare a fost să învăț ca pe viitor, indiferent ce discuții există într-o asociere, trebuie finalizat un act cât de repede posibil.
Ce sfaturi ai pentru studenții care doresc să-și deschidă propriul business în HORECA?
Just do it